onsdag 3 november 2010

Sundets rövhål i desperat läge

4 dagar kvar nu. För att tackla känslorna denna morgon har jag börjat röka igen. Jag läser en artikel om guldmatchen, men stänger hela tiden ned fönstret. Jag klarar knappt av att läsa om sådant som rör guldmatchen. Jag går runt i rummet, tänker "det var ju själva fan", och så går jag ut och röker. Ett konstant jävla kedjerökande och en desperat jakt i medicinskåpet efter piller som kanske har någon form av lugnande effekt.

På västfronten inget nytt. Förutom det att töntarna uppe i Helsingborg nu har gått och blivit så desperata att dem startat en insamling till en fest åt Mjällby. Allt för att motivera dem till det oundvikliga. Det är hårt att vara från Helsingborg. I dagar som dessa är det ännu värre att vara från detta sundets rövhål.

Ett roligt scenario vore ju om Mjällby faktiskt lyckas besegra oss på söndag, samtidigt som Helsingborg får stryk av Kalmar. Vilken jävla fest helsingborgarna ger Mjällby då, helt i onödan.

Men det är inte det scenariot vi vill ha. 3 poäng för MFF-tåget är ett måste. Oavsett vad som händer uppe i Helsingborg. Och självklart är Mjällby välkomna på våran guldfest efteråt. Gratis också. Och om vi ändå ska syssla med mutor så föreslår jag procent i mitt företag mot varje självmål. Vad ska vi säga? 5 procent per självmål? Vad säger ni om det? Va va va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar