fredag 5 november 2010

Startelvan som jag vill se den

2 dagar kvar nu. Jag inleder numera morgnarna med att kräkas. Det börjar bli riktigt jävla vidrigt att tänka på matchen. "Snart, snart, snart", tänker jag medan jag ser ner i den vita keramiken.

Jag funderar lite över startelvan. Vilka 11 män ska Rolle Nilsson ge det stora förtroendet? Vilka 11 män är det som ska kriga?

Backlinjen med Danne och Yago är ju given och Daniel Larsson i anfallet likaså. Frågan är ju om Agon Mehmeti eller Rexhepi ska ta den andra anfallsplatsen. Agon har ju varit svajig medan Rexhepi visat att han kan behålla lugnet i sådana här avgörande matcher. Jag vill nog chansa på Rexhepi faktiskt.

Den egentliga stora frågan är mittfältet. Wilton är gjuten, men vem i helvete ska ersätta avstängda Pekalski? Det stora orosmomentet. Vem fan ska ersätta kung Pekalski?

Jag vill chansa på Aubynn. Det hade jag aldrig sagt för 1 vecka sedan. Då hatade jag Jeffrey Aubynn mer än någon annan i MFF-tåget. Men så klev han in och frälste oss med 1-0-målet mot BP i måndags, och jag föll ner på knä och bad om förlåtelse. Det är så man vinner min kärlek. Numera älskar jag Jeffrey Aubynn och ser gärna att han kliver in mot bönderna på måndag.

Jeffrey Aubynn har lärt mig att man inte ska hata sina egna. Med tålamod kommer också kärleken. Man ska inte hata en enda av krigarna i MFF-tåget. Man ska bara hata rövgäng som AIK och Helsingborg. Kom nu ihåg det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar