torsdag 4 november 2010

Helsingborgare rasar

Jag fick ett mejl från en helsingborgare som brukade häckla mig i min tidigare blogg. Han var minst sagt upprörd över det jag skrev om dem. Han tycker att jag är elak mot Helsingborg. Han var helt enkelt som dem säger där uppe i sundets rövhål: "Lissen" över mitt beteende.

Jag vet inte med er, men jag tycker faktiskt att man får bete sig så här inför en guldmatch. Hatet oss Skånelag emellan är ju trots allt det starkaste av hat 2 rivaler kan känna för varandra och för att bearbeta känslorna är hat en viktig faktor. Men om sanningen ska fram så gömmer det sig också en liten respekt för HIF där under allt hatet. Ska jag erkänna, så fasar jag alltid inför våra derbyn och jag hatar att det är just Helsingborg som vi är i guldstrid med i år.

Det hade känts mycket bättre om det var Elfsborg eller något annat av dem där låtsaslagen som vi krigade mot. Eller det där rövgänget AIK. Dem hatar vi med hela våra hjärtan. Där finns det ingen som helst respekt. Bara rent hat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar