tisdag 2 november 2010

Lallande skribent som försöker hitta fokus


Befinner mig på härliga Coffee Point, beläget mitt i Möllans hjärta och sitter i "top secret" möte med mina kollegor Evelina och Oscar. Jag försöker fokusera på mötet, men tankarna glider lätt över till söndagen och guldmatchen. Dem glider ofta dit i dagar som dessa. Jag hör Oscar nämna något om statistik, och istället för att ta in det han säger så visar min inre bild den allsvenska tabellen om och om igen. Skit i den mäktiga målskillnaden. Det är 3 poäng som gäller och inget annat.

Förresten. Top secret. Är inte det ganska töntigt att skriva så i en blogg? Att försöka lyfta fram att "Här sitter vi och gör något viktigt, och det är så viktigt att jag inte kan avslöja vad det handlar om för så VIKTIGT är det!".

Men det är såna vi lallande skribenter är. Sitter i framtidslösa möten och bollar idéer. Kommunicerar i hemliga Google-grupper och dunkar varandra i ryggen. Känner oss coola när vi säger något och sedan avslutar med: "Det här är konfidentiell information", och verkligen betonar "Konfidentiell".

Hade det inte varit för guldmatchen på söndag hade jag tågat raka vägen hem, trappat upp ett bad och omsorgsfullt kapat båda mina handleder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar